Uitvoeringsprogramma 2018-2022
Wat willen we bereiken in 2018-2022? | Wat hebben we ervoor gedaan in 2022? | Type | Status | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Vergroten van de digitale dienstverlening voor de burger. | 2022-1.1 Vergroten identiteitsbewaking en verbeteren werkprocessen voor doelgroepen arbeidsmigranten en mensen in het register niet ingezetenen (RNI). | Uitvoering | ||||||
2. De telefonische dienstverlening optimaliseren. | 2022-2.1 Ondersteunen teams om bereikbaarheid voor inwoners en ondernemers te vergroten | Uitvoering | ||||||
3. Verbeteren van de digitale communicatie met burgers en ondernemers. | 2022-3.1 Web-teksten tweetalig aanbieden evenals digitale communicatie in de vorm van bevestigingen, herinneringen en afhandeling. | Uitvoering | ||||||
Status: 'A' = aanvullende toelichting |
Actuele beleidsontwikkelingen
Thema Actuele beleidsontwikkelingen
Verbeteren van de digitale communicatie met burgers en ondernemers
Aan de hand van afspraken met huisvestingspartners konden inwoners met de expertise van goed opgeleid personeel op locatie worden ingeschreven. Door analoge controle te combineren met digitale ondersteuning is de organisatie in staat om de kwaliteit van de registraties te bewaken.
Vanuit het team Publieksinformatie is er ondersteuning verleend aan teams die gebruik maken van een groepsnummer waarop het team te bereiken is voor de inwoner. Publieksinformatie heeft in samenwerking met ICT een managementtool ontwikkeld. Vanuit een overzicht kunnen de teamleiders hun groep beter kunnen aansturen om zo de bereikbaarheid te verhogen.
Verder heeft team Publieksinformatie ruim 300 interne informatiepagina's herzien en herschreven zodat er snel en in samenhang geadviseerd kan worden. De norm voor snel is een telefoongesprek gemiddeld binnen 04:00 minuut afhandelen en registreren. In samenhang is het verwijzen naar alternatieve kanalen, externe partners en adviseren over producten die verband houden met de vraag die een inwoner stelt. Door het redactiewerk op de interne pagina's, zijn er in samenwerking met team digitaal (communicatie) veel productteksten aangepast. Door technische beperkingen was het optimaliseren van meertaligheid van de website niet altijd mogelijk.